Wysyłka i odbiór towaru

Wybór sposobu dostarczenia towaru jest bardzo istotny. Należy pamiętać, że to kupujący zazwyczaj pokrywa koszt przesyłki, warto się zatem dowiedzieć, ile należy dopłacić, aby towar został do nas dostarczony.


Należy także pamiętać o tym, że sklep ponosi jedynie część odpowiedzialności za to, kiedy i w jakim stanie przesyłka do nas dotrze. Po stronie sklepu leżą odpowiednie opakowanie i zabezpieczenie towaru przed uszkodzeniem oraz przekazanie odpowiednio oznaczonej i zaadresowanej przesyłki kurierowi, bądź nadanie jej w urzędzie pocztowym.

W większości przypadków sklepy po wysłaniu towaru informują o tym klientów drogą mailową. Jeżeli towar został wysłany jako przesyłka kurierska, klient najczęściej otrzymuje także nazwę tej firmy, numer listu przewozowego oraz numer telefonu kuriera lub centrum kontaktu firmy. Jeżeli nie otrzymamy takiej wiadomości od sklepu, powinniśmy skontaktować się z nim, aby uzyskać te informacje i móc na bieżąco monitorować u kuriera stan naszej przesyłki.