POK to program Ceneo, którego głównym celem jest Ochrona Kupujących. Stworzony z myślą o zapewnieniu bezpieczeństwa podczas zakupów online w usłudze Kup Teraz. W ramach Programu Ochrony Kupujących (POK) zamówienia mogą być objęte jednym z dwóch rodzajów zabezpieczeń.
Więcej informacji
W ramach Programu Ochrony Kupujących (POK) zamówienia złożone w usłudze Kup Teraz mogą być objęte jednym z dwóch rodzajów zabezpieczeń:
- ochroną wpłaconych środków – obejmuje ona transakcje dokonane w wybranych sklepach oraz wszystkie transakcje z wykorzystaniem kuponu Ceneo.
- rekompensatą do 10 000 zł – w tym przypadku konieczne jest potwierdzenie chęci przystąpienia do programu w ciągu 24 godzin po zakupie poprzez kliknięcie w link zawarty w mailu, który otrzymasz po dokonaniu zakupu.
Oba zabezpieczenia dotyczą zamówień opłaconych szybką płatnością, kartą płatniczą, PayPo lub ratami.
W podsumowaniu zamówienia oraz w mailu potwierdzającym jego złożenie otrzymasz informację, jakim rodzajem zabezpieczenia objęte jest Twoje zamówienie.
Więcej informacji.
O obowiązującej formie ochrony byłeś informowany na etapie składania zamówienia.
Jeśli Twoje zamówienie objęte jest ochroną środków, w ciągu kilku dni od złożenia zamówienia otrzymasz wiadomość z zapytaniem, czy przesyłka została już doręczona.
Jeżeli Twoja przesyłka nie dotarła, zaznacz odpowiedź „NIE”, w ciągu kilku dni skontaktujemy się zarówno z Tobą, jak i ze sprzedającym w celu wyjaśnienia sytuacji. Jeżeli mimo kontaktu ze sklepem zamówienie nie zostanie zrealizowane do ustalonego terminu, rozpoczniemy procedurę anulowania zamówienia.
W pierwsze kolejności skontaktujemy się z Tobą, następnie otrzymasz wiadomość mailową z prośbą o potwierdzenie dyspozycji anulowania zamówienia.
Gdy zamówienie zostanie anulowane, otrzymasz zwrot wpłaconych środków na konto, z którego zamówienie zostało opłacone (zazwyczaj w ciągu 3 dni roboczych).
UWAGA: Pamiętaj, aby potwierdzić chęć anulowania zamówienia jak najszybciej od momentu kontaktu z nami. W przypadku braku odpowiedzi po upłynięciu terminu 28 dni od złożenia zamówienia, środki zostaną odblokowane dla sprzedającego.
W przypadku ubiegania się o rekompensatę, konieczne jest potwierdzenie chęci przystąpienia do programu w ciągu 24 godzin po zakupie poprzez kliknięcie w link zawarty w mailu, który otrzymasz po dokonaniu zakupu. Kolejnym krokiem jest zgłoszenie sprawy na policję jako zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. Po otrzymaniu informacji o wszczęciu postępowania w Twojej sprawie,
wypełnij wniosek i prześlij go do Ceneo w ciągu 30 do 120 dni od daty dokonania transakcji wraz z
kompletem niezbędnych dokumentów. Ceneo zobowiązuje się wypłaty rekompensaty lub poinformowania mailowo o przyczynie odmowy w ciągu 30 dni.
W przypadku braku potwierdzenia chęci przystąpienia do programu, zamówienie nie jest objęte ochroną.
Nie. W takiej sytuacji zalecamy skontaktowanie się ze sklepem. Uszkodzenie produktu może być wynikiem niewłaściwego zabezpieczenia paczki przez sklep lub uszkodzenia zawartości w trakcie transportu.
W trosce o bezpieczeństwo Twoich zakupów część zamówień objęta jest dodatkową ochroną wpłaconych przez Ciebie środków. W ciągu kilku dni od złożenia zamówienia otrzymasz wiadomość z zapytaniem, czy przesyłka została już doręczona. Wiadomość wysyłana jest na adres e-mail wskazany do konkretnego zamówienia.
Jeżeli Twoja przesyłka nie dotarła, zaznacz odpowiedź „NIE”, a w ciągu kilku dni skontaktujemy się zarówno z Tobą, jak i ze sprzedającym w celu wyjaśnienia sytuacji. Jeżeli mimo kontaktu ze sklepem zamówienie nie zostanie zrealizowane do ustalonego terminu, rozpoczniemy procedurę anulowania zamówienia.
W pierwsze kolejności skontaktujemy się z Tobą, następnie otrzymasz wiadomość mailową z prośbą o potwierdzenie dyspozycji anulowania zamówienia.
Gdy zamówienie zostanie anulowane, otrzymasz zwrot wpłaconych środków na konto, z którego zamówienie zostało opłacone (zazwyczaj w ciągu 3 dni roboczych).
UWAGA: Pamiętaj, aby potwierdzić chęć anulowania zamówienia jak najszybciej od momentu kontaktu z nami. W przypadku braku odpowiedzi po upłynięciu terminu 28 dni od złożenia zamówienia, środki zostaną odblokowane dla sprzedającego.
Zabezpieczenie wpłaty dotyczy zamówień, dla których prosimy kupujących o potwierdzenie otrzymania przesyłki i związane jest z polityką bezpieczeństwa zakupów w Markeplace Kup Teraz. Sprzedający nie ma możliwości wypłacenia środków za Twoje zamówienie do chwili potwierdzenia przez Ciebie otrzymania przesyłki. Dzięki temu w przypadku braku realizacji zamówienia będziesz mógł/mogła bez problemów otrzymać środki za anulowane zamówienie.
UWAGA: Pamiętaj o potwierdzeniu otrzymania przesyłki, jeśli zamówienie zostało zrealizowane - umożliwi to szybsze odblokowanie środków dla uczciwego sprzedającego.
W trosce o bezpieczeństwo zakupów zamówienia złożone w niektórych sklepach objęte są ochroną środków. Dotyczy to nowych sprzedających, którzy po raz pierwszy korzystają z usługi Kup Teraz, pod uwagę brane są również inne czynniki takie, jak np. liczba zamówień czy opinie o sklepie.