Walentynki na bogato

Walentynki, choć są świętem o zagranicznych korzeniach, na dobre zagościły w polskim kalendarzu. Z ankiety przeprowadzonej przez Ceneo.pl wynika, że obchodzi je już 55% pytanych. Większość z nich decyduje się z tej okazji na zakup prezentu, a co druga kupi go w sieci. Nie dziwi zatem fakt, że obroty e-sklepów rosną w lutym nawet o 20%, w naturalny sposób przedłużając okres wzmożonych zakupów po Świętach i zimowych wyprzedażach.

Zwolennicy Walentynek podkreślają, że to miła tradycja (25%), która mobilizuje, by w codziennym pośpiechu znaleźć czas dla bliskiej osoby (12%), spędzić romantyczny dzień z partnerem (18%) i sprawić bliskiej osobie niespodziankę (19%). Rosnąca popularność Święta Zakochanych sprawia, że coraz rzadziej zostawiamy przygotowania do tego dnia na ostatnią chwilę. Tylko 20% przepytanych osób przyznało, że zastanawia się nad niespodzianką dla partnera w przeddzień lub w same Walentynki. 80% ankietowanych zabiera się za planowanie ze sporym wyprzedzeniem, nawet już w styczniu (45%).

Większość ankietowanych decyduje się na zakup prezentu (47%) oraz romantyczną randkę w kawiarni, restauracji czy kinie (39%). Coraz częściej jednak inwestujemy w niestandardowe atrakcje wymagające inwencji i dłuższych przygotowań – na taki pomysł wskazało 12% pytanych. Wśród swoich planów wymieniali między innymi romantyczny wyjazd, wizytę w SPA dla dwojga, wspólną sesję zdjęciowa czy „coś szalonego”, np. skok na spadochronie albo lot balonem.

- Przeszczepiony na polski grunt Dzień Zakochanych przynosi wzrost przychodów wielu branżom gospodarki. Nasza ankieta pokazała, że na prezenty z tej okazji przeznaczamy coraz większe kwoty – mówi Joanna Heine, Kierownik Działu Rozwoju Produktów w Ceneo.pl. - Zdecydowana większość (60%) wyda na prezent od 100 do 300 zł, a co dziesiąty ankietowany nawet więcej. Co druga osoba zadeklarowała, że prezent kupi w sieci. Ruch w e-sklepach wzrasta w przedwalentynkowym okresie nawet o jedną piątą, a sklepy walczą, by uszczknąć dla siebie jak największy kawałek walentynkowego tortu – podkreśla.

 Walentynkowe gadżety – hit czy kit

Z badania wynika, że najpopularniejszym walentynkowym prezentem w tym roku będą kwiaty (21%), słodycze (20%), perfumy (19%), biżuteria i bielizna (po 11%). Najmniej osób zamierza kupić sprzęt elektroniczny lub voucher - być może dlatego, że ten ostatni pomysł jest zbyt bezosobowy.

Mogło by się wydawać, że niezbędnym walentynkowym gadżetem są czerwone serca, róże, pluszowe misie czy poduszki z romantycznymi wyznaniami. Rzeczywiście 23% pytanych deklaruje, że kupi tego typu drobiazg. Z drugiej strony w odpowiedziach na pytanie o największy walentynkowy koszmar niemal 70% wymieniało najróżniejsze nieprzydatne i tandetne upominki. Inne przykłady kompletnie nietrafionych prezentów otrzymanych z tej okazji można podzielić na dwie grupy: prezenty praktyczne (tu dominowały skarpetki, ale też sprzęt kuchenny i wyposażenie domu) oraz prezenty poprawiające urodę (depilatory, kremy przeciw zmarszczkom i na cellulit oraz odchudzające suplementy).

 - Wyraźnie widać więc, że stajemy się wybredni, a nasze prezentowe oczekiwania rosną, z czego chętnie korzystają sklepy, uruchamiając specjalne zakładki z poradnikami prezentowymi dla niej i dla niego – podsumowuje Joanna Heine. - Proponowane gadżety mają oczywiście walentynkowe motywy, ale dalekie są od banału i niskiej jakości – dodaje.

Lista najpopularniejszych produktów w kategorii „Prezent na Walentynki” (15.01-09.02.2015)

1

Spinki do mankietów "Superman"

od 129 zł

2

Różowo - czarna torba listonoszka

od 99 zł

3

Wisiorek Serduszko

od 102 zł

4

Lusterko do torebki w kształcie serca

od 82 zł

5

Czerwona kawiarka ciśnieniowa

od 79 zł

Internetowe zakupy „dla dorosłych”

10% ankietowanych planuje zakup odważniejszego prezentu. Erotyczne akcesoria przestały być tematem tabu, a kategoria ta z roku na rok zyskuje na popularności : w Ceneo.pl akcesoria erotyczne oferuje niemal 200 sklepów, z asortymentem niemal 14 tysięcy produktów. Popularność tej kategorii rośnie bardzo dynamicznie – tylko na przestrzeni 2014 roku liczba użytkowników zwiększyła się o 30%.

Z ankiety przeprowadzonej przez Ceneo.pl wśród użytkowników kategorii Erotyka wynika, że najczęściej odwiedzają tę sekcję mężczyźni do 40 roku życia pozostający w związku (małżeńskim lub nieformalnym). Użytkownicy w większości kupują erotyczne gadżety na własny użytek (prawie 70%) wydając na pojedynczy produkt do 300 zł (57%), a nawet do 500 zł (16%). Ponad połowa ankietowanych przyznała, że jest regularnym bywalcem, zaś ponad dwie trzecie potwierdziła dokonywanie konkretnych zakupów. Według użytkowników Ceneo.pl, erotycznym zakupom w sieci sprzyjają przede wszystkim anonimowość i dyskrecja (62%), szeroki asortyment (46%) , a także możliwość zapoznania się z opiniami innych nabywców (32%).

Najpopularniejsze erotyczne kategorie produktów to gadżety (51%), w tym przede wszystkim wibratory oraz akcesoria BDSM (kajdanki, uprzęże, pejcze). Dużą popularnością cieszy się także odzież i bielizna (28%) oraz asortyment drogeryjny czyli feromony, lubrykanty, żele do masażu i suplementy wzmagające doznania (7%). Najrzadziej (2%) użytkownicy wybierają biżuterię erotyczną i filmy „dla dorosłych”.

Lista najpopularniejszych produktów w kategorii Erotyka (15.01-09.02.2015)

1

"Maszyna Miłości"

Od 1245 zł

2

Łóżko do masturbacji

Od 589 zł

3

Gigantyczny wibrator

Od 119 zł

4

Stringi z lateksu

Od 59 zł

5

"Lalka miłości" (szatynka)

Od 499 zł