Co oferujemy w Programie?

Program Ochrony Kupujących (POK) zapewnia konsumentowi rekompensatę do 10000,00 zł w przypadku, gdy:

  • nie otrzymał zakupionego towaru,
  • zakupiony towar znacznie różni się od opisanego w ofercie.

W ramach programu koszty związane z rekompensatą ponosi Ceneo, dzięki czemu osoby kupujące, a także sklepy nie są narażone na żadne straty finansowe.


Jakie warunki muszę spełnić, aby skorzystać z Programu Ochrony Kupujących?

  • wizyta w sklepie, w którym był dokonany zakup odbyła się za pośrednictwem Ceneo (ze strony Ceneo.pl nastąpiło przejście do sklepu),
  • twoja przeglądarka internetowa nie może mieć wyłączonej opcji „Cookie” – dzięki temu mechanizmowi weryfikujemy zakupy dokonane za pośrednictwem Ceneo,
  • program obejmuje wyłącznie sklepy oznaczone logo POK,
  • po zakończonej transakcji wysyłamy do kupujących maila z linkiem – potwierdzenie poprzez kliknięcie jest dla nas gwarancją, że zakup dokonany był poprzez Ceneo.


Jak skorzystać z programu?

Jeżeli Twoje próby uzyskania porozumienia ze sklepem (dostarczenie/ wymiana zamówionego produktu, zwrot pieniędzy) zakończyły się niepowodzeniem – rozpocznij procedurę POK:

Złóż na Policji lub w Prokuraturze zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. W ciągu 30 dni powinno do Ciebie dotrzeć postanowienie o wszczęciu dochodzenia/śledztwa.

 

Jeśli otrzymasz informację o wszczęciu dochodzenia/śledztwa, wypełnij wniosek. Zrób to w ciągu 30-120 dni od dokonania transakcji.

 

 

Jeśli otrzymasz odmowę wszczęcia dochodzenia/śledztwa, nie możesz ubiegać się o rekompensatę.

Otrzymasz e-mail z wypełnionym formularzem. Wydrukuj go, podpisz i odeślij z kompletem dokumentów w ciągu 90 dni.

Możemy poprosić Cię o uzupełnienie dokumentacji (np. przesłanie wymaganych oryginałów, uzupełnienie podpisów)

 

W ciągu 30 dni poinformujemy Cię o naszej decyzji.

W tym czasie może skontaktować się z Tobą pracownik Ceneo, aby uzupełnić informacje z wniosku.

 

Decyzja pozytywna

Poprosimy Cię o potwierdzenie numeru konta, na które przelejemy rekompensatę. Potwierdź numer w ciągu 21 dni.

 

Decyzja negatywna

Jeśli w czasie ubiegania się o rekompensatę Sklep prześle Ci przedmiot lub odda pieniądze, skontaktuj się z nami.

 

W ciągu 7 dni roboczych od otrzymania potwierdzenia numeru konta wypłacimy pieniądze.

Ważne!

Zanim podejmiesz działania prowadzące do skorzystania z Programu Ochrony Kupujących skontaktuj się ze sprzedawcą – problemy dotyczące np. opóźnienia w dostawie/ reklamacji/ niezadowolenia z produktu mogą zostać wyjaśnione znacznie szybciej po bezpośrednim kontakcie ze sklepem. POK jest rozwiązaniem ostatecznym, jeżeli sklep odmawia naprawienia swojego błędu. Zapoznaj się z regulaminem POK.


Poznaj swoje prawa!

Znajomość przepisów może pomóc Ci w polubownym zakończeniu sporu ze sprzedawcą. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami: