Wirtualne karty, czyli Ceneo.pl (jak zwykle) ułatwia zakupy

Karty lojalnościowe – dzięki którym jako stali klienci zbieramy punkty, korzystamy z rabatów, bonusów i promocji – oferują niemal wszystkie sklepy z niemal każdej branży. Każdy z nas ma w swoim portfelu przynajmniej kilka, rekordziści – nawet kilkanaście. Wypychają nam portfele, wprowadzają nerwową atmosferę przy kasie (kiedy tracimy czas, by znaleźć tę właściwą), są potrzebne akurat wtedy, gdy zostawimy je w domu… Wszystkie te problemy rozwiązuje nowa funkcja aplikacji mobilnej Ceneo.pl.

Według raportu „Polska.jest.mobi.2015” opracowanego przez Monikę Mikowską (jestem.mobi) we współpracy z TNS Polska, w maju br. smartfonizacja w Polsce wyniosła 58%. Ta wartość jest równoznaczna z tym, że dzisiaj w kieszeniach Polaków w wieku 15+ znajduje się niemal 19 milionów smartfonów.” Sam telefon zaś dawno przestał być urządzeniem do prowadzenia rozmów, a stał się - wśród wielu innych pomocnych funkcji – również wirtualnym portfelem.

- Od dawna promujemy tzw. smartshopping – rozumiany nie tylko jako „sprytne” zakupy, ale także jako zakupy ze smartfonem w ręku – mówi Dariusz Grabowski, kierownik Działu Rozwoju Produktów w Ceneo.pl. – Dzięki naszej aplikacji mobilnej można zawsze i wszędzie porównać oferty pod kątem ceny, dostępności, warunków dostawy. Najnowsza opcja - karty lojalnościowe - jest ukłonem również w stronę użytkowników preferujących zakupy stacjonarne.

Nowa funkcja aplikacji mobilnej Ceneo umożliwia samodzielne wgranie posiadanych kart lojalnościowych do smartfona. Procedura jest bardzo prosta i intuicyjna, trwa nie dłużej niż minutę. Wystarczy znaleźć na liście ikonkę wystawcy karty, a potem ją spersonalizować, skanując kod kreskowy – dane karty zaciągają się automatycznie. W bazie jest niemal sto najpopularniejszych w Polsce kart. Jeśli jednak karty nie ma w dostępnym zbiorze, można ją samodzielnie skonfigurować – zrobić smartfonem zdjęcie (które będzie jej awatarem), dodać krótki opis i na koniec zeskanować kod kreskowy.

Wirtualne karty są bez problemu honorowane w sklepach. Zamiast fizycznego kawałka plastiku, pokazujemy sprzedawcy przy kasie ekran smartfonu. Opcja działa także w trybie offline: nawet gdy nie mamy dostępu do internetu, karty są zawsze pod ręką.

Nowa funkcja została na razie udostępniona dla smartfonów z systemem Android. W ciągu kilku tygodni będzie także wdrożona dla iOS oraz Windows Phone. Jest darmowa, a aby z niej skorzystać trzeba jedynie zaktualizować aplikację.

Co czwarty klient kupuje mobilnie

Aplikacja mobilna Ceneo.pl została już pobrana przez niemal milion użytkowników. Mobilny ruch w serwisie rośnie bardzo dynamicznie. W kwietniu ubiegłego roku ruch z urządzeń mobilnych wynosił 14%, dziś to już 28,5% - czyli z Ceneo.pl za pomocą urządzeń mobilnych korzysta już prawie co trzeci użytkownik.

Apka Ceneo umożliwia znalezienie produktu za pomocą wyszukiwarki lub skanera kodów kreskowych. Cały proces zakupowy - od wybrania najlepszej oferty dla danego produktu, poprzez sprawdzenie informacji na jego temat i zapoznanie się z opiniami o sklepach, aż po zamówienie i dokonanie płatności - mieści się zaledwie na jednej stronie. Całość zakupów potwierdzana jest tylko jednym kliknięciem. Zakupy dokonane w ten sposób są bezpieczne – każda transakcja objęta jest Programem Ochrony Kupujących (POK), a kupujący jest na bieżąco informowany o jej statusie.

Najpopularniejsze kategorie oglądane i kupowane mobilne na Ceneo to moda ( 10,14%), komputery (8,79%), AGD (6,53%), telefony i akcesoria (6,51%) oraz RTV (5,80%). Najczęściej z mobilnych zakupów korzystają mieszkańcy woj. mazowieckiego ( 45,51% ogółu ruchu), a także małopolskiego (11,85%), śląskiego ( 7,94%), wielkopolskiego (6,95%) i dolnośląskiego (5,85%).