Centrum Pomocy

Kup Teraz

Kup Teraz jest usługą marketplace w serwisie Ceneo.pl. Ceneo.pl jest platformą zakupową, która pośredniczy w dokonywaniu transakcji. Kupujący składa i opłaca zamówienie w Ceneo.pl, ale to wybrany sklep realizuje zamówienie. Polecana jest szczególnie dla użytkowników, którzy chcą dokonywać zakupów w wielu sklepach jednocześnie przy użyciu jednej platformy.
Nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat od kupujących korzystających z marketplace Kup Teraz. Kupujący płacą za zamówione towary, ich wysyłkę oraz za realizację przez sprzedawców usług dodatkowych takich jak np. wniesienie, montaż czy pakowanie na prezent.
Aby produkty były dostępne w marketplace Kup Teraz, muszą zostać włączone do tej usługi przez Sprzedających. Część sklepów nie korzysta z usługi Kup Teraz, dlatego nie wszystkie produkty są dostępne w marketplace.

Bezpieczeństwo

Kupujący w sieci korzystają z uprawnień nieprzewidzianych w przypadku sprzedaży dokonywanej poza Internetem, np. z prawa do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni Ustawa o Ochronie Niektórych Praw Konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r., Dz.U. Nr 2000.22.271). Zawsze powinno się przeczytać regulamin sklepu!  Regulamin powinien zawierać warunki składania zamówień, czas ich realizacji, warunki dostawy oraz zasady reklamacji i zwrotów.
Opinie zamieszczane w serwisie, oznaczone jako "Zaufane Opinie" dodawane są przez użytkowników, którzy dokonali zakupu produktu w konkretnym sklepie internetowym za pośrednictwem Ceneo.pl.

Po zakupie towaru użytkownik wypełnia ankietę sklepu biorącego udział w "Programie Zaufanych Opinii", dzięki temu mamy pewność, że opinie pochodzą od klientów, którzy dokonali zakupu w konkretnym sklepie internetowym poprzez serwis Ceneo.pl. Dzielenie się zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi uwagami na temat swoich doświadczeń zakupowych zapewnia rzetelny obraz zarówno sklepów, jak i produktów.

Kilka dni po zakupie w sklepie biorącym udział w Programie otrzymasz e-mail z prośbą o podzielenie się opinią w specjalnej ankiecie. Do ankiety możesz przejść również z poziomu Moje Ceneo.
Za realizację zamówień odpowiedzialni są sprzedający. Upewnij się, czy czas realizacji zamówienia już minął. Jeżeli tak, skontaktuj się ze sprzedającym, opisując proces zakupowy. Kontakt do sklepu realizującego zamówienie znajdziesz:
1. w potwierdzeniu złożenia zamówienia otrzymanym mailowo (w sekcji „informacje o sklepie”),
2. w szczegółach zamówienia widocznych w Moje Ceneo opcja „Zapytaj nas, chętnie pomożemy”,
3. na karcie sklepu w Ceneo.
W takiej sytuacji skorzystaj z opcji „Zapytaj nas, chętnie pomożemy” i wypełnij formularz kontaktowy. Opisz nam cały proces zakupowy. Pamiętaj, że im więcej informacji podasz:
- nazwa sklepu,
- numer zamówienia,
- data złożenia zamówienia,
- nazwa zamówionego towaru,
- wybrana forma płatności i dostawy
tym szybciej wyjaśnimy sprawę ze Sklepem.
Na początku sprawdź, czy wiadomości od Sklepu nie znalazły się w folderze Spam lub Niechciane. Jeśli nie ma ich w tych folderach, skorzystaj z opcji „Zapytaj nas, chętnie pomożemy” i wypełnij formularz kontaktowy. Opisz nam cały proces zakupowy. Pamiętaj, że im więcej informacji podasz:
- nazwa sklepu,
- numer zamówienia,
- data złożenia zamówienia,
- nazwa zamówionego towaru,
- wybrana forma płatności i dostawy
tym szybciej wyjaśnimy sprawę ze Sklepem.

Moje zamówienie

To proste. Znajdź na Ceneo produkt, który chcesz kupić i wybierz dowolną ofertę sklepu z widoczną opcją Kup Teraz. Po kliknięciu w nią przejdziesz do koszyka, a w kolejnych krokach sfinalizujesz zamówienie łącznie z jego opłaceniem. Bardziej szczegółowy schemat ilustrowany obrazkami znajduje się TUTAJ.
Możesz kupować bez zakładania konta w Ceneo, jednak tracisz wtedy możliwość podglądu informacji o zamówieniu, kontaktu ze sklepem bezpośrednio ze swojego konta i wiele innych możliwości. Założenie konta w Ceneo zajmuje chwilę i możesz to zrobić też przy użyciu swojego konta Google, Facebook, Apple ID lub Allegro: załóż konto w Ceneo.
Po dokonaniu zamówienia w Kup Teraz otrzymasz od nas maila z potwierdzeniem jego złożenia. Po opłaceniu zamówienia zostaje ono przekazane sprzedawcy do realizacji i o kolejnych etapach poinformuje Cię sprzedawca. Powiadomienie od Ceneo otrzymasz w razie edycji lub anulowania zamówienia przez sprzedającego. Zamówienie złożone po rejestracji konta oraz po zalogowaniu się na konto użytkownika, znajdziesz w zakładce Zamówienia w Moje Ceneo.
Aby zmienić dane do wysyłki, należy skontaktować się ze sprzedawcą realizującym Twoje zamówienie. Kontakt do sklepu realizującego zamówienie znajdziesz:
1. w potwierdzeniu złożenia zamówienia otrzymanym mailowo (w sekcji „informacje o sklepie”),
2. w szczegółach zamówienia widocznych w Moje Ceneo opcja „zapytaj nas, chętnie pomożemy”,
3. na karcie sklepu w Ceneo.
Zamówienia składane na Ceneo realizowane są przez poszczególnych sprzedawców, więc czas realizacji zależy od dostępności produktu w danym sklepie. Przed złożeniem zamówienia sprawdź dostępność danej oferty i na tej podstawie podejmij decyzję o zakupie.

Program ochrony kupujących

POK to inicjatywa Ceneo, której celem jest ochrona kupujących. Istotą tego programu jest wypłacanie rekompensat dla użytkowników, którzy nie otrzymali zakupionego towaru bądź otrzymali towar niezgodny z zamówieniem. 
Wszystkie oferty w ramach Kup Teraz objęte są Programem Ochrony Kupujących, co oznacza, że w razie nieotrzymania towaru bądź otrzymania towaru niezgodnego z opisem, użytkownik może ubiegać się o rekompensatę od Ceneo. Więcej informacji.
Jeżeli próby porozumienia ze sklepem nie przyniosły rezultatu, należy na policji złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. Po otrzymaniu informacji o wszczęciu postępowania w Twojej sprawie wypełnić specjalny formularz i przesłać go o Ceneo w ciągu od 30 do 120 dni od dokonania transakcji. Następnie otrzymasz od nas gotowy formularz do wypełnienia. Trzeba go będzie wypełnić, wydrukować i odesłać do Ceneo wraz z kompletem niezbędnych dokumentów w ciągu 90 dni. Ceneo w ciągu 30 dni poinformuje Cię o swojej decyzji. Szczegółowa procedura znajduje się TUTAJ.
Tak, w takiej sytuacji istnieje możliwość ubiegania się o rekompensatę w ramach Programu Ochrony Kupujących. Aby otrzymać rekompensatę, należy zastosować się do procedury opisanej TUTAJ.

Płatności

Wszyscy sprzedawcy samodzielnie decydują jakie formy płatności są aktywne dla nich w Kup Teraz. Metody płatności dostępne dla sprzedawców w Kup Teraz to: 
- płatności błyskawiczne,
- płatności kartą,
- raty,
- bezpośrednia wpłata na konto,
- płatność przy odbiorze,
- płatności odroczone PayPo i Twisto.
Nie. W takim przypadku wykonujesz jedną płatność za całą wartość zamówienia.

Logowanie

1. Sprawdź, czy poprawnie wpisujesz login, maila, numer telefonu i hasło. Zwróć przy tym uwagę, czy nie masz włączonego na klawiaturze przycisku Caps Lock (pisanie dużymi literami) lub kombinacji klawiszy Ctrl+Shift (zamiana liter y i z).
2. Sprawdź, czy nie jest to związane z przeglądarką, z której korzystasz. Być może masz nowe hasło, a w przeglądarce zostało zapamiętane poprzednie. Jeśli tak – sprawdź w przeglądarce opcję zapamiętywania haseł i komentarzy.
3. Jeśli nie pamiętasz hasła, możesz skorzystać z opcji „Nie pamiętam hasła”. Podaj e-mail, z którego korzystasz w Ceneo. Prześlemy na niego dalsze instrukcje.
Jeśli posiadasz konto w serwisie Allegro, Google lub Facebook, możesz nimi zalogować się na Ceneo. Dzięki temu logowanie do serwisu będzie jeszcze łatwiejsze. W tym celu na stronie logowania wybierz "Zaloguj przez Facebook", "Zaloguj przez Google", "Zaloguj przez Apple ID" lub "Zaloguj przez Allegro". Pojawi się okienko z logowaniem do wybranego serwisu albo okienko potwierdzenia logowania. Po akceptacji będziesz zalogowany na Ceneo.pl. Gotowe! 

Przesyłka

Zamówienia składane w Kup Teraz są realizowane bezpośrednio przez sprzedawców, więc od każdego z nich otrzymasz osobne przesyłki.
Koszty przesyłki ustalane są indywidualnie przez każdy ze sklepów. Informacja o kosztach przesyłki znajduje się przy każdej ofercie sklepowej na Ceneo pod linkiem: Szczegóły dostawy. Po dodaniu produktów do koszyka i przejściu do kasy kupujący ma możliwość wyboru spośród wszystkich dostępnych form dostawy, jakie oferuje dany sklep.
Czas dostawy zależny jest od sprzedawców, którzy realizują zamówienia. Przed złożeniem zamówienia należy sprawdzić status dostępności danej oferty, który jest widoczny obok ceny w wersji na komputerze lub po przesunięciu wiersza z ofertą w prawo w wersji na telefon. W przypadku wątpliwości dotyczących statusu przesyłki należy skontaktować się ze sprzedawcą realizującym Twoje zamówienie.
Zamówienia złożone w Kup Teraz realizowane są bezpośrednio przez sprzedających, więc przesyłkę otrzymasz od sprzedawcy.
Obecnie w usłudze Kup Teraz nie ma możliwości wysyłki towaru za granicę – wszystkie zamówienia można realizować tylko na terenie Polski. Można natomiast skontaktować się bezpośrednio ze sprzedającym i dopytać o możliwość wysyłki towaru za granicę.

Anulowanie lub zwrot zamówienia

Aby anulować złożone zamówienie Kup Teraz, należy skontaktować się bezpośrednio ze sklepem, w którym dokonano zakupu. Kontakt ze sklepem jest możliwy poprzez formularz, do którego link znajdziesz zarówno w mailu od Ceneo, jak i w szczegółach zamówienia widocznych w Moje Ceneo.
Sprzedawca, podobnie jak kupujący, ma w wyjątkowych sytuacjach możliwość anulowania zamówienia. Może się tak stać np. gdy produkt zostanie wyprzedany, zanim dane na stronie www zostaną uaktualnione. Takie sytuacje są niezwykle rzadkie i za każdym razem o powodzie anulowania jesteś informowany drogą mailową. W przypadku wątpliwości dotyczących powodu anulowania zamówienia, możesz skontaktować się ze sprzedającym. W razie anulowania zamówienia otrzymasz zwrot swojej wpłaty na konto. 
Termin zwrotu środków uzależniony jest od kilku czynników w tym formy płatności czy statusu realizacji wpłaty. W celu uzyskania szczegółowych informacji o statusie zwrotu należy skontaktować się ze sklepem realizującym zamówienie. W przypadku pytań lub wątpliwości można również skierować pytanie do Ceneo, korzystając z opcji „Zapytaj nas, chętnie pomożemy” i wypełnić formularz kontaktowy. Pamiętaj, że środki wpłacone przez kupujących na żadnym etapie nie wpływają na konto portalu Ceneo i nie jesteśmy ich dysponentem.
Zwrot produktu należy zrealizować w porozumieniu ze sprzedawcą, który realizował zamówienie. Realizacja procesu zwrotu produktu powinna być określona przez sprzedającego w regulaminie sklepu internetowego. Informacje na temat zwrotu znajdziesz na karcie sklepu w zakładce „Gwarancje i zwroty” oraz w wiadomości od sprzedawcy. Ceneo.pl nie jest stroną reklamacji i nie ma narzędzi do rozpatrywania procesu zwrotu towarów do sklepów.
Zgodnie z prawem możesz dokonać zwrotu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od zakupu – dotyczy zamówień online. Realizacja procesu zwrotu produktu powinna być określona przez sprzedającego w regulaminie sklepu internetowego.

Pozostałe pytania

Informacja o dostępności widoczna jest na stronie produktu przy każdej z ofert sklepowych. Każdy produkt jest oznaczony odpowiednim statusem. Stosowane są następujące statusy:
„dostępny” – sklep deklaruje wysyłkę w ciągu 24 godzin,
„dostępny do 3 dni” – sklep deklaruje wysyłkę w ciągu 3 dni,
„dostępny do tygodnia” – sklep deklaruje wysyłkę w ciągu 7 dni,
„produkt zostanie wysłany do 2 tygodni” – sklep deklaruje wysyłkę w ciągu 14 dni,
„przedsprzedaż” – sklep dokona wysyłki produktu, dopiero po jego premierze,
„towar dostępny na zamówienie” – sklep wskaże dokładny czas dostawy po potwierdzeniu zamówienia,
„sprawdź w sklepie” – przed dokonaniem zakupu należy przejść do sklepu i zapytać o dostępność produktu.
Aby ułatwić wybór odpowiedniej oferty, wyróżniliśmy produkty z najlepszych sklepów które:
- są bardzo dobrze oceniane przez użytkowników,
- informują o dostępności towarów,
- mają konkurencyjne ceny,
- posiadają znaczek Zaufanych Opinii.
Wyróżnione oferty to pewność zakupów łatwych, przyjemnych i bezpiecznych.
Możemy usunąć opinię, na prośbę kupującego. Prosimy wówczas o podanie:
- daty, kiedy opinia została wystawiona,
- nazwy sklepu, któremu opinia została wystawiona,
- adresu mailowego, z którego opinia została wysłana,
i przesłanie takiej informacji (z adresu, z którego została wystawiona opinia) na adres kontakt@ceneo.pl.
Fakturę może wystawić wyłączenie sklep internetowy, który realizował zamówienie. Prosimy o kontakt bezpośrednio ze sklepem.
Wpisz w pasku przeglądarki www.ceneo.pl - kupony są dostępne wyłącznie dla użytkowników, którzy zaczęli zakupy od Ceneo, nie skorzystasz z kuponów, jeśli wejdziesz na Ceneo za pośrednictwem linków zewnętrznych.

Za pomocą przycisku Kup Teraz dodaj do koszyka interesujący Cię produkt, a następnie odkryj i skopiuj wybrany kupon rabatowy - kupony skopiujesz ze strony głównej Ceneo, z Centrum Zniżek oraz w koszyku.

Kliknij Dostawa i płatność, wybierz formę dostawy oraz jedną z form płatności: blik, szybka płatność lub karta płatnicza. W sekcji Centrum zniżek wklej kod kuponu i kliknij "Dodaj". Koszt Twojego zamówienia zmniejszy się automatycznie. Więcej informacji znajdziesz TUTAJ.
Kupony rabatowe dostępne są wyłącznie dla użytkowników, którzy na weszli na stronę Ceneo bezpośrednio. Co to znaczy? Aby wejść bezpośrednio na stronę internetową Ceneo, należy:
1. otworzyć przeglądarkę internetową np. Google Chrome i kliknąć pasek adresu znajdujący się na górze okna przeglądarki,
2. wpisać www.ceneo.pl,
3. nacisnąć klawisz enter na klawiaturze, by przejść na wskazaną stronę.

Wchodząc w ten sposób na stronę internetową Ceneo, zyskujesz dostęp do wszystkich kuponów rabatowych. Aby uzyskać dostęp do kuponów rabatowych, możesz także korzystać z aplikacji mobilnej, ustawić stronę Ceneo jako stronę startową lub dodać ją do ulubionych.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?
Uzyskaj odpowiedź od ekspertów Ceneo, napisz wiadomość na adres: kontakt@ceneo.pl