Informacja o dostępności cyfrowej 

Z tej informacji dowiesz się jak wspieramy dostępność cyfrową naszych usług, zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze. 

Zwrot „my” – za każdym razem, gdy powielamy zwrot „Ceneo”, „nas”, „my” lub w podobny sposób wskazujemy na siebie w innej tożsamej formule, zwrot ten dotyczy spółki Ceneo.pl sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu – usługodawcy serwisu ceneo.pl.  

Podstawowe informacje o dostępności 

Ceneo uwzględnia dostępność cyfrową w rozwoju swoich usług handlu elektronicznego (z ang. tzw. accesibility) z poszanowaniem obowiązujących w Polsce przepisów.  Przykładem usług handlu elektronicznego w ceneo.pl jest usługa Kup Teraz dostępna na stronach ceneo.pl (tzw. z ang. marketplace). Za jej pomocą możliwe jest złożenie zamówienia produktu u konkretnego sprzedawcy już z poziomu platformy ceneo.pl (bez konieczności przejścia do strony sklepu internetowego). Więcej pod adresem: https://info.ceneo.pl/kup-teraz

W swoich ocenach zapewniania dostępności cyfrowej skupiamy się na ścieżce zakupowej i tych elementach witryny za pomocą, których realizowana jest usługa „Kup Teraz” (na procesie zakupowym za pomocą platformy typu marketplace – dotyczącym ofert oznaczonych w ceneo.pl funkcją dodawania do koszyka). Zapewniamy jednak dostępność także innym naszym stronom, co do których przepisy przewidują spełnianie wymagań dostępności. Ogólnie ujmując - dążymy do tego by różne sekcje witryny lub podstrony niepowiązane ściśle z usług Kup Teraz były także dostępne.  

Wymagania niezbędne do korzystania z usług Ceneo 

Ceneo świadczy usługi w ramach Ceneo za pośrednictwem sieci Internet.   Do korzystania z usług Ceneo niezbędne jest posiadanie urządzenia z przeglądarką internetową i łączem internetowym, umożliwiającym dostęp do serwisu. Dostęp do serwisu uzyskiwany jest również za pomocą aplikacji mobilnej Ceneo.  

Zasady korzystania z usług Ceneo - Regulamin 

   Informacje o oferowanych i świadczonych usługach zawiera Regulamin. Dostęp do Regulaminu odbywa się przez stronę https://info.ceneo.pl/regulamin lub z poziomu tzw. stopki strony głównej.  

Usługa „Kup Teraz” świadczona jest zgodnie z ZASADAMI ŚWIADCZENIA USŁUGI „KUP TERAZ” DLA KUPUJĄCYCH (Załącznik nr 1 Regulaminu).

Informacje o zapewnianiu dostępności 

  1. Informacje o oferowanych i świadczonych usługach udostępniane są we wskazanym wyżej Regulaminie w postaci elektronicznej, możliwej do odczytania także za pomocą narzędzi wspomagających, możliwe jest pobranie treści regulaminu w pliku w formacie pdf. 
  2. Dbamy by słownictwo stosowane w Regulaminie było używane w sposób spójny i logiczny.  
  3. Informacje staramy się formułować w sposób zrozumiały oraz przystępny dla Użytkownika. 
  4. Używamy odstępów między literami, wierszami i akapitami i staramy się dobierać czytelne czcionki o odpowiednim rozmiarze i kroju, które umożliwiają odczyt np. za pomocą powiększania tekstu lub za pomocą narzędzi wspomagających.  
  5. Informacji zawartych w Regulaminie w postaci elektronicznej udzielamy w sposób zapewniający postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność, tak samo, jak realizujemy te kryteria dostępności dla strony internetowej. 
  6. Strony internetowe i aplikacje mobilne, w kluczowym zakresie wykorzystywanym do świadczenia na rzecz konsumentów w ramach Ceneo naszych usług podlegających przepisom o dostępności, poddaliśmy ocenie pod kątem spełniania wymagań dostępności. Na podstawie tej oceny wprowadziliśmy rozwiązania zapewniające ich jednolitość. Zrobiliśmy to, zapewniając postrzegalność, funkcjonalność, zrozumiałość i kompatybilność. 

    W tym celu zastosowaliśmy wiele rozwiązań, w szczególności takich jak: 
    • Wprowadziliśmy przejrzystą i logiczną strukturę stron i aplikacji dla konsumentów, co ułatwia nawigację za pomocą myszy, klawiatury lub z wykorzystaniem narzędzi wspomagających, 
    • Zastosowaliśmy opisy tekstowe dla istotnych treści nietekstowych, 
    • Wprowadziliśmy odpowiedni kontrast między tekstem a tłem, co poprawia czytelność dla osób z wadami wzroku i niedowidzących, 
    • Wprowadziliśmy możliwość uruchomienia funkcji za pośrednictwem klawiatury, 
    • Zapewniliśmy odpowiedni czas na przeczytanie treści oraz możliwość jej odczytu dla osób niedowidzących poprzez powiększenie, 
    • Poprawiliśmy treść tak, by pojawiała się i działała w sposób przewidywalny, 
    • Zastosowaliśmy czytelne czcionki i umożliwiono powiększanie tekstu bez utraty treści i funkcjonalności. Uwzględniliśmy odpowiednie odstępy między literami, wierszami i akapitami. 
    • Zapewniliśmy kompatybilność z narzędziami wspomagającymi, tak by osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności mogły czytać stronę internetową i z niej korzystać. 
    Badaniu i poprawie dostępności, które opisano w tym akapicie, nie były poddawane treści, dla których przepisy nie przewidują obowiązku zapewnienia spełnienia wymagań dostępności. Spółka nie zapewnia też spełnienia wymagań dostępności w odniesieniu do treści, które nie są przez nią finansowane i tworzone oraz nie znajdują się pod jej kontrolą. 
  7. Możesz uzyskać informacje na temat naszych usług świadczonych w ramach ceneo.pl oraz ich kompatybilności z urządzeniami wspomagającymi w sposób dostępny. W tym celu możesz zapoznać się z elektroniczną wersją Regulaminu, którego dostępność opisano powyżej. Ponadto możesz uzyskać informacje kontaktując się z nami, pod adresem: https://info.ceneo.pl/kontakt (niebieski przycisk z napisem „Skontaktuj się z nami”) 

Skargi związane z dostępnością cyfrową  

Na bieżąco monitorujemy spełnianie wymagań dostępności przez usługi handlowe Ceneo, w tym nowoprojektowane usługi serwisu, co do których obowiązujące przepisy wymagają zapewniania dostępności. Od 28.06.2025 r. w Polsce konsumenci takich usług mają prawo zgłosić do Ceneo skargę w zakresie zgodności z obowiązującą w Polsce regulacją (na podstawie ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze). 

Obsługa skarg na brak dostępności

Na zgłoszenie odpowiemy nie później niż w ciągu 30 dni od otrzymania prawidłowo złożonej skargi. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy o tym. W tej informacji podamy nowy termin, który nie będzie dłuższy niż 60 dni od otrzymania skargi.  Skargę w związku z brakiem dostępności cyfrowej naszej usługi (naszej strony internetowej) możesz skierować na piśmie pod adres: Ceneo.pl sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Legnickiej 48 A, 54-202 Wrocław, zgodnie z prawem możesz składać ją także telefonicznie – zgłoś nam pisemnie lub elektronicznie taką potrzebę i Twoją dostępność w godzinach 8:00-16:00 od poniedziałku do piątku (bez dni świątecznych), skargę możesz też w prosty sposób kierować zawsze elektronicznie za pomocą punktu kontaktowego pod adresem: https://info.ceneo.pl/kontakt  

(klikając w przycisk „Skontaktuj się z nami” w sekcji „POMOC DLA KUPUJĄCYCH”, a następnie w przycisk „Skontaktuj się z nami” w sekcji „Nie udało się znaleźć odpowiedzi?” widocznym w kolumnie obok najczęściej zadawanych pytań). 

Twoja skarga powinna zawierać: 

  • Twoje imię i nazwisko (zgłaszającego konsumenta)
  • Twoje dane kontaktowe – adres do korespondencji, adres email lub numer telefonu – ze wskazaniem preferowanej formy kontaktu 
  • Wskazanie na usługę, której dotyczy skarga – np. miejsce występowania problemu, takie jak adres strony internetowej lub naprowadzenie nas w inny opisowy sposób na odpowiednią sekcję witryny lub podstronę serwisu, gdzie zauważasz problem z dostępnością.  
  • Wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełnia usługa wyrażając przy tym żądanie zapewnienia jego spełnienia (opcjonalnie możesz także zadeklarować preferowany sposób spełnienia wymagania dostępności usługi – Twoje oczekiwanie co do dostępności zgłaszanego elementu strony lub funkcjonalności) 
Uwaga! Skargę, która nie zawiera wskazanych informacji pozostawia się bez rozpatrzenia. (art. 35 ust. 3 wskazanej wyżej ustawy).