Z tej informacji dowiesz się jak wspieramy dostępność cyfrową naszych usług, zgodnie z ustawą z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Zwrot „my” – za każdym razem, gdy powielamy zwrot „Ceneo”, „nas”, „my” lub w podobny sposób wskazujemy na siebie w innej tożsamej formule, zwrot ten dotyczy spółki Ceneo.pl sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu – usługodawcy serwisu ceneo.pl.
Podstawowe informacje o dostępności
Ceneo uwzględnia dostępność cyfrową w rozwoju swoich usług handlu elektronicznego (z ang. tzw. accesibility) z poszanowaniem obowiązujących w Polsce przepisów.
Przykładem usług handlu elektronicznego w ceneo.pl jest usługa Kup Teraz dostępna na stronach ceneo.pl (tzw. z ang. marketplace). Za jej pomocą możliwe jest złożenie zamówienia produktu u konkretnego sprzedawcy już z poziomu platformy ceneo.pl (bez konieczności przejścia do strony sklepu internetowego). Więcej pod adresem: https://info.ceneo.pl/kup-teraz
W swoich ocenach zapewniania dostępności cyfrowej skupiamy się na ścieżce zakupowej i tych elementach witryny za pomocą, których realizowana jest usługa „Kup Teraz” (na procesie zakupowym za pomocą platformy typu marketplace – dotyczącym ofert oznaczonych w ceneo.pl funkcją dodawania do koszyka). Zapewniamy jednak dostępność także innym naszym stronom, co do których przepisy przewidują spełnianie wymagań dostępności. Ogólnie ujmując - dążymy do tego by różne sekcje witryny lub podstrony niepowiązane ściśle z usług Kup Teraz były także dostępne.
Wymagania niezbędne do korzystania z usług Ceneo
Ceneo świadczy usługi w ramach Ceneo za pośrednictwem sieci Internet. Do korzystania z usług Ceneo niezbędne jest posiadanie urządzenia z przeglądarką internetową i łączem internetowym, umożliwiającym dostęp do serwisu. Dostęp do serwisu uzyskiwany jest również za pomocą aplikacji mobilnej Ceneo.
Zasady korzystania z usług Ceneo - Regulamin
Informacje o oferowanych i świadczonych usługach zawiera Regulamin. Dostęp do Regulaminu odbywa się przez stronę https://info.ceneo.pl/regulamin lub z poziomu tzw. stopki strony głównej.
Usługa „Kup Teraz” świadczona jest zgodnie z ZASADAMI ŚWIADCZENIA USŁUGI „KUP TERAZ” DLA KUPUJĄCYCH (Załącznik nr 1 Regulaminu).
Informacje o zapewnianiu dostępności
Skargi związane z dostępnością cyfrową
Na bieżąco monitorujemy spełnianie wymagań dostępności przez usługi handlowe Ceneo, w tym nowoprojektowane usługi serwisu, co do których obowiązujące przepisy wymagają zapewniania dostępności. Od 28.06.2025 r. w Polsce konsumenci takich usług mają prawo zgłosić do Ceneo skargę w zakresie zgodności z obowiązującą w Polsce regulacją (na podstawie ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze).
Obsługa skarg na brak dostępności
Na zgłoszenie odpowiemy nie później niż w ciągu 30 dni od otrzymania prawidłowo złożonej skargi. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy o tym. W tej informacji podamy nowy termin, który nie będzie dłuższy niż 60 dni od otrzymania skargi.
Skargę w związku z brakiem dostępności cyfrowej naszej usługi (naszej strony internetowej) możesz skierować na piśmie pod adres: Ceneo.pl sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Legnickiej 48 A, 54-202 Wrocław, zgodnie z prawem możesz składać ją także telefonicznie – zgłoś nam pisemnie lub elektronicznie taką potrzebę i Twoją dostępność w godzinach 8:00-16:00 od poniedziałku do piątku (bez dni świątecznych), skargę możesz też w prosty sposób kierować zawsze elektronicznie za pomocą punktu kontaktowego pod adresem: https://info.ceneo.pl/kontakt
(klikając w przycisk „Skontaktuj się z nami” w sekcji „POMOC DLA KUPUJĄCYCH”, a następnie w przycisk „Skontaktuj się z nami” w sekcji „Nie udało się znaleźć odpowiedzi?” widocznym w kolumnie obok najczęściej zadawanych pytań).
Twoja skarga powinna zawierać: