Program Ochrony Kupujących

Kupuj bezpiecznie!

Program Ochrony Kupujących powstał z myślą o bezpiecznych zakupach. Na Ceneo zabezpieczamy Twoje transakcje zrealizowane bezpośrednio w serwisie poprzez Kup Teraz.

Na czym polega Program Ochrony Kupujących? POK

W ramach Programu Ochrony Kupujących (POK) zamówienia złożone poprzez usługę Kup Teraz mogą być objęte jednym z dwóch rodzajów zabezpieczeń:

1. Ochrona wpłaty do 28 dni od momentu opłacenia zamówienia
Zabezpieczenie to obejmuje transakcje dokonane:

  • w wybranych sklepach
  • z wykorzystaniem kuponu Ceneo

Na adres mailowy podany w zamówieniu otrzymasz wiadomość z prośbą o potwierdzenie, czy zamówienie zostało prawidłowo zrealizowane. Postępuj zgodnie z przekazanymi tam informacjami.
Sprzedawca nie będzie miał możliwości wypłacenia środków za Twoje zamówienie do chwili potwierdzenie przez Ciebie otrzymania przesyłki.

Ważne!

  • jeżeli nie udzielisz odpowiedzi, środki zostaną wypłacone Sprzedawcy w ciągu 28 dni od opłacenia zamówienia
  • jeżeli Sprzedawca przekaże nam numer przesyłki, z którego wynika, że paczka została dostarczona, a Ty nie zgłosisz ewentualnych problemów z zamówieniem w ciągu 24h, Twoje środki zostaną wypłacone Sprzedawcy

2. Rekomensata do 10 000 zł
Aby skorzystać z ewentualnej rekompensaty, kliknij w link znajdujący się w mailu z potwierdzeniem zamówienia. Na Twoją decyzję czekamy 24h. W sytuacji, gdy Twoje zamówienie nie zostanie zrealizowane, będziesz mógł ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów.

Program Ochrony Kupujących obejmuje zamówienia opłacone za pośrednictwem szybkich płatności, karty płatniczej, PayPo lub rat.

Informację o rodzaju zabezpieczenia, którym objęte jest Twoje zamówienie, znajdziesz na etapie składania zamówienia na stronie Ceneo oraz w mailu potwierdzającym zamówienie.

Zanim podejmiesz działania prowadzące do odzyskania środków, skontaktuj się bezpośrednio ze Sprzedawcą - z doświadczenia wiemy, że w ten sposób problemy związane z realizacją zamówienia udaje się wyjaśnić znacznie szybciej.
Poniższe procedury są rozwiązaniami ostatecznymi. Jeśli Twoje próby dojścia do porozumienia ze Sprzedawcą zakończyły się niepowodzeniem, postępuj zgodnie z wytycznymi:

Jak skorzystać z ochrony wpłaty do 28 dni?

jedynka

Na adres mailowy otrzymasz wiadomość z prośbą o potwierdzenie, czy zamówienie zostało prawidłowo zrealizowane, jeżeli nie, kliknij opcję „NIE”.

dwojka

Po kliknięciu opcji “NIE” zostaniesz przekierowany do ankiety, gdzie możesz wybrać powód nieprawidłowości i sprawdzić, co możesz zrobić w swojej sytuacji.

Nie wszystkie powody kwalifikują się do skorzystania z ochrony wpłaty do 28 dni. W zależności od wybranej opcji zostaną Ci przedstawione optymalne rozwiązania.
Dostępne rozwiązania to:

  • wskazówki pomagające wyjaśnić sytuację ze Sprzedawcą
  • przesłanie zgłoszenia do Ceneo, poprzez przycisk “Wyślij zgłoszenie”.

Wysłane zgłoszenie będzie każdorazowo skutkowało kontaktem mailowym naszego konsultanta, jest on niezbędny do wyjaśnienie sytuacji.

trojka

Jeżeli Sprzedawca nie wywiąże się z realizacji zamówienia, na Twój adres mailowy wyślemy wiadomość z prośbą o potwierdzenie chęci anulowania zamówienia. Na Twoją decyzję czekamy 24h.

Jak ubiegać się o przyznanie rekomensaty do 10 000 zł?

jedynka

Złóż na Policji lub w Prokuraturze zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. W ciągu 30 dni powinno dotrzeć do Ciebie postanowienie o wszczęciu dochodzenia/śledztwa.

  • Po otrzymaniu informacji o wszczęciu dochodzenia/śledztwa, wypełnij wniosek w terminie od 30 do 120 dni od dokonania transakcji
  • Jeśli otrzymasz odmowę wszczęcia dochodzenia/śledztwa, nie możesz ubiegać się o rekompensatę
dwojka

Pobrany, wypełniony i podpisany wniosek POK wraz z kompletem dokumentów wyślij w ciągu 90 dni listem poleconym na adres:
Ceneo.pl
Legnicka 48A
52-202 Wrocław
z dopiskiem “POK”.

Na późniejszym etapie możemy poprosić Cię o uzupełnienie dokumentacji np. przesłanie wymaganych oryginałów, uzupełnienie podpisów.

trojka

W ciągu 30 dni od otrzymania kompletnej dokumentacji poinformujemy Cię o naszej decyzji.

check

Po potwierdzeniu anulowania zamówienia, zwrot środków otrzymasz automatycznie w ciągu 3 dni roboczych na konto, z którego zamówienie zostało opłacone.

close

Jeżeli nie udzielisz odpowiedzi we wskazanym czasie, środki zostaną wypłacone Sprzedawcy. Proces zostaje nieodwracalnie zakończony.

check

Decyzja pozytywna:
W ciągu 7 dni roboczych od decyzji wyślemy pieniądze na numer konta podany we wniosku.

close

Decyzja negatywna:
W ciągu 30 dni od dostarczenia dokumentów wyślemy informację z decyzją negatywną na adres mailowy podany podczas składania zamówienia.

Poznaj swoje prawa. Znajomość przepisów może pomóc Ci w polubownym zakończeniu sporu ze sprzedawcą. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami:
- Federacja Konsumentów,
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
- Stowarzyszenie Konsumentów Polskich,
- Inspekcja Handlowa.

Potrzebujesz dodatkowej pomocy?

Sprawdź Centrum pomocy, jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi skontaktuj się z nami: kontakt@ceneo.pl