Program Ochrony Kupujących powstał, aby cieszyć się zakupami w sieci bez jakiegokolwiek ryzyka! Zabezpieczamy wszystkie Twoje transakcje zrealizowane bezpośrednio w serwisie przez Kup Teraz. To proste – Ty kupujesz, my pilnujemy, aby wszystko przebiegało sprawnie i bezpiecznie (szczególnie dla Twojego portfela!).
Co oferujemy w Programie? Program Ochrony Kupujących (POK) zapewnia rekompensatę do 10 000,00 zł w przypadku, gdy:
- Twoje zakupy będą zrealizowane za pośrednictwem usługi Kup Teraz,
- wybierzesz jedną spośród dostępnych form płatności: przelew, karta płatnicza lub raty,
- potwierdzisz objęcie swojej transakcji Programem Ochrony Kupujących – klikając po zakończonej transakcji w wysłany przez nas mail z linkiem (stanowi to dla nas gwarancję, że Twój zakup był dokonany przez Kup Teraz).
Każda oferta opatrzona znaczkiem POK, jest chroniona Programem Ochrony Kupujących. Dokonując zakupu przez Kup Teraz masz pewność, że Twoja transakcja jest w 100% bezpieczna. W ramach programu koszty związane z rekompensatą ponosi Ceneo, dzięki czemu osoby kupujące nie są narażone na żadne straty finansowe. Poznaj szczegóły w regulaminie programu.
Ważne! Zanim podejmiesz działania prowadzące do skorzystania z Programu Ochrony Kupujących skontaktuj się ze sprzedawcą – problemy dotyczące np. opóźnienia w dostawie, reklamacji lub niezadowolenia z produktu mogą zostać wyjaśnione znacznie szybciej po bezpośrednim kontakcie ze sklepem. POK jest rozwiązaniem ostatecznym - jeżeli sklep odmawia naprawienia swojego błędu. Jeżeli Twoje próby uzyskania porozumienia ze sprzedawcą (dostarczenie lub wymiana zamówionego produktu, zwrot pieniędzy) zakończyły się niepowodzeniem i wyraziłeś chęć udziału w programie – rozpocznij procedurę POK:
1. Złóż na Policji lub w Prokuraturze zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. W ciągu 30 dni powinno do Ciebie dotrzeć postanowienie o wszczęciu dochodzenia/śledztwa.
Po otrzymaniu informacji o wszczęciu dochodzenia/śledztwa, wypełnij wniosek, od 30 do 120 dni od dokonania transakcji.
Jeśli otrzymasz odmowę wszczęcia dochodzenia/śledztwa, nie możesz ubiegać się o rekompensatę.
2. Pobrany, wypełniony i podpisany wniosek POK wraz z kompletem dokumentów odeślij listem poleconym na adres: Ceneo.pl, Legnicka 48 A, 54-202 Wrocław, z dopiskiem: „POK” w ciągu 90 dni. W późniejszym etapie możemy poprosić Cię o uzupełnienie dokumentacji (np. przesłanie wymaganych oryginałów, uzupełnienie podpisów).
3. W ciągu 30 dni poinformujemy Cię o naszej decyzji. W tym czasie może skontaktować się z Tobą pracownik Ceneo, aby uzupełnić informacje z wniosku i/lub dosłanie niezbędnych dokumentów
Decyzja pozytywna: w ciągu 7 dni roboczych od decyzji wyślemy pieniądze na numer konta podany we wniosku.
Decyzja negatywna: jeśli w czasie ubiegania się o rekompensatę Sklep prześle Ci przedmiot lub odda pieniądze.
Poznaj swoje prawa. Znajomość przepisów może pomóc Ci w polubownym zakończeniu sporu ze sprzedawcą. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami:
- Federacja Konsumentów,
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
- Stowarzyszenie Konsumentów Polskich,
- Inspekcja Handlowa.
Masz dodatkowe pytania? Sprawdź Centrum pomocy, jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi skontaktuj się z nami: kontakt@ceneo.pl