Program Ochrony Kupujących

Kupuj bezpiecznie

Program Ochrony Kupujących powstał, aby cieszyć się zakupami w sieci bez jakiegokolwiek ryzyka! Zabezpieczamy wszystkie Twoje transakcje zrealizowane bezpośrednio w serwisie przez Kup Teraz. To proste – Ty kupujesz, my pilnujemy, aby wszystko przebiegało sprawnie i bezpiecznie (szczególnie dla Twojego portfela!).

Co oferujemy w Programie? W ramach Programu Ochrony Kupujących (POK) zamówienia mogą być objęte jednym z dwóch rodzajów zabezpieczeń.

Pierwszym z nich jest ochrona Twojej wpłaty za zamówienie w ramach usługi Kup Teraz do 28 dni. Ochrona obejmuje transakcje dokonane w wybranych sklepach, wszystkie transakcje z wykorzystaniem kuponu Ceneo i tylko jeśli forma płatności to szybki przelew, karta lub raty.

Sprzedawca będzie mógł wypłacić środki gdy potwierdzisz dostarczenie paczki w mailu otrzymanym od Ceneo, lub gdy przekaże Ceneo numer przesyłki, z którego wynika, że paczka do Ciebie dotarła. W tym drugim przypadku masz 24h na zgłoszenie ewentualnych problemów z zamówieniem.

W pozostałych przypadkach Program Ochrony Kupujących przewiduje możliwość rekompensaty do 10 000 zł. W tym przypadku musisz potwierdzić objęcie swojego zamówienia ochroną klikając po zakończonym zakupie w wysłany przez nas mail z linkiem. Na Twoją decyzję czekamy 24h. W sytuacji gdy Twoje zamówienie nie zostanie prawidłowo zrealizowane, możesz ubiegać się o zwrot poniesionych kosztów. Informacje o przysługującym sposobie zabezpieczenia znajdziesz na ekranie podsumowującym Twoje zamówienie, a także w wiadomości e-mail po zakupie.

Jak skorzystać z programu?

Ważne! Zanim podejmiesz działania prowadzące do skorzystania z Programu Ochrony Kupujących skontaktuj się ze sprzedawcą – problemy dotyczące np. opóźnienia w dostawie, reklamacji lub niezadowolenia z produktu mogą zostać wyjaśnione znacznie szybciej po bezpośrednim kontakcie ze sklepem. POK jest rozwiązaniem ostatecznym - jeżeli sklep odmawia naprawienia swojego błędu. Jeżeli Twoje próby uzyskania porozumienia ze sprzedawcą (dostarczenie lub wymiana zamówionego produktu, zwrot pieniędzy) zakończyły się niepowodzeniem i wyraziłeś chęć udziału w programie – rozpocznij procedurę POK:

1. Złóż na Policji lub w Prokuraturze zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa. W ciągu 30 dni powinno do Ciebie dotrzeć postanowienie o wszczęciu dochodzenia/śledztwa.

Po otrzymaniu informacji o wszczęciu dochodzenia/śledztwa, wypełnij wniosek, od 30 do 120 dni od dokonania transakcji.

Jeśli otrzymasz odmowę wszczęcia dochodzenia/śledztwa, nie możesz ubiegać się o rekompensatę.

2. Pobrany, wypełniony i podpisany wniosek POK wraz z kompletem dokumentów odeślij listem poleconym na adres: Ceneo.pl, Legnicka 48 A, 54-202 Wrocław, z dopiskiem: „POK” w ciągu 90 dni. W późniejszym etapie możemy poprosić Cię o uzupełnienie dokumentacji (np. przesłanie wymaganych oryginałów, uzupełnienie podpisów).

3. W ciągu 30 dni poinformujemy Cię o naszej decyzji. W tym czasie może skontaktować się z Tobą pracownik Ceneo, aby uzupełnić informacje z wniosku i/lub dosłanie niezbędnych dokumentów

Decyzja pozytywna: w ciągu 7 dni roboczych od decyzji wyślemy pieniądze na numer konta podany we wniosku.

Decyzja negatywna: jeśli w czasie ubiegania się o rekompensatę Sklep prześle Ci przedmiot lub odda pieniądze.

Poznaj swoje prawa. Znajomość przepisów może pomóc Ci w polubownym zakończeniu sporu ze sprzedawcą. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi informacjami:
- Federacja Konsumentów,
- Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
- Stowarzyszenie Konsumentów Polskich,
- Inspekcja Handlowa.

Masz dodatkowe pytania? Sprawdź Centrum pomocy, jeżeli nie znajdziesz odpowiedzi skontaktuj się z nami: kontakt@ceneo.pl