Ceneo

Jak nie dać się oszukać na Black Friday?


Już 27 listopada rozpocznie się międzynarodowe święto promocji. Jak trafić na prawdziwe okazje, a nie te sztucznie zaniżone? Wskazówek udziela UOKiK, Izba Gospodarki Elektronicznej i Ceneo.pl – największa porównywarka cen w Europie.
W związku z obostrzeniami związanymi z pandemią i zamknięciem większości sklepów w galeriach handlowych, w tym roku zakupy na Black Friday zrobimy głównie za pośrednictwem internetu. Dzięki prostym działaniom weryfikującym, zakupy online pozwolą nam wiele zaoszczędzić – pieniędzy, czasu i nerwów. – Z naszego doświadczenia wynika, że super okazje i specjalne oferty, powinny wśród konsumentów wywołać zwiększoną ostrożność. Co roku notujemy średnio 10% różnego rodzaju nieprawidłowości związanych z promocjami, wyprzedażami i specjalnymi okazjami. Jeśli chodzi o Black Friday, to tego dnia odnotowujemy sporadyczne sygnały od konsumentów – wyjaśnia Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Sprawdź historię cen
Na co szczególnie zwrócić uwagę podczas akcji Black Friday? Często omawianym tematem jest tzw. żonglerka cenami, czyli sytuacja, w której ceny są podnoszone klika dni wcześniej, by tuż przed świętem zakupowym „atrakcyjnie” je obniżyć. Liderzy handlu internetowego, którzy zrzeszają większość sklepów online, wyznaczają nowe trendy technologiczne, aby zapobiec takim sytuacjom. Na przykład porównywarka Ceneo.pl umożliwia w swoim serwisie sprawdzenie historii cen dowolnego produktu na polskim rynku. Dzięki tej opcji klienci mogą zobaczyć na diagramie jak wyglądały ceny przedmiotu w perspektywie całego roku. Z tą pomocą, klientom łatwo ocenić, czy proponowana przez sklep zniżka jest atrakcyjna, czy sztucznie napompowana. Tuż pod diagramem pojawi się lista wszystkich sklepów sprzedających ten produkt, więc nie trzeba przeklikiwać dziesiątek innych stron w poszukiwaniu przedmiotu w najlepszej cenie. – Ceneo.pl bezpłatnie udostępnia internautom wiele funkcji, które pozwolą im błyskawicznie sprawdzić ofertę polskich sklepów internetowych i znaleźć produkty w najlepszych cenach, u wiarygodnych sprzedawców oraz z ulubioną formą dostawy – wyjaśnia Dariusz Grabowski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Ceneo.pl.

Poznaj opinie klientów
Często obawiamy się zakupów internetowych w nieznanych, małych sklepach. Właśnie takie sklepy zazwyczaj mają konkurencyjne ceny. Jak zweryfikować autentyczność danej witryny? Za wiarygodną opinię w sieci możemy uznać ocenę wystawioną wyłącznie przez klienta, który już dokonał zakupu w konkretnym sklepie. Jak wynika z analizy serwisu Ceneo.pl, który posiada największą w Polsce liczbę opinii o sklepach i produktach, małe sklepy są często dobrze oceniane przez internautów. – Wiarygodność i jakość usług to indywidualna kwestia, więc za każdym razem przed zakupem warto spojrzeć na ilość oddanych opinii, liczbę negatywnych i pozytywnych komentarzy oraz ich treść. Warto zwrócić uwagę, czy sklep odpowiada na komentarze – oznacza to, że dba o jakość obsługi. Opinie i komentarze można szybko znaleźć na stronie sklepu w Ceneo.pl – doradza Anna Raby, Security Department Lead Ceneo.pl.

Formy płatności
W przypadku, gdy nie dokonujesz zakupu przez marketplace’y typu Ceneo.pl lub Allegro.pl, gdzie wiarygodność sklepów jest sprawdzana przez sztab specjalistów, warto zachować dodatkowe formy ostrożności: – Gdy nie mamy 100% pewności co do wiarygodności sklepu, lepiej płacić kartą, ułatwi to odzyskanie pieniędzy, jeśli coś pójdzie nie tak. W przypadku, gdy konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback. W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto – doradza Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK.

Do czego masz prawo korzystając z promocji online?
Zakupy przez Internet pod względem prawnym, mają też dodatkowe przywileje, które dają im przewagę nad zakupami w sklepach tradycyjnych: – Niewątpliwie należy do nich prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, które upoważnia konsumenta do zwrotu zakupionego produktu bez podania przyczyny, przy jednoczesnym zwrocie należytej kwoty. Przedsiębiorca ma obowiązek zwrócić również koszty dostarczenia rzeczy do kwoty za najtańszy sposób dostarczenia, jaki oferuje. Możemy dokonać zwrotu w ciągu 14 dni od momentu otrzymania przesyłki. Co więcej, kupującemu przysługuje także prawo rękojmi za wady, które wynosi 2 lata od wydania rzeczy – podpowiada Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. 

Najnowsze artykuły

miniatura_glosowanie

Wybierz z Ceneo Zaufany Sklep 2021 roku. Rusza głosowanie z nagrodami!

2021-09-03
Zwycięzcę w jednej z 15 kategorii w ramach internetowego głosowania wybiorą internauci.
miniatura_vastint

Ceneo zostaje w Business Garden Wrocław

2021-08-19
Vastint podpisał umowę najmu z Ceneo, najpopularniejszą porównywarką w Europie.
miniatura kampania

Ceneo z nową kampanią reklamową

2021-06-25
Ceneo.pl - porównywarka numer 1 w Europie, ruszyła z kampanią video, która nawiązuje do zbliżających się wielkich emocji sportowych.
miniatura hot deals

Ceneo rozdaje miliony! Codziennie nowe rabaty nawet do -70%!

2021-05-18
Ceneo wystartowało z nową akcją promocyjną „Gorące Towary”, w ramach której przygotowało dla swoich użytkowników wyjątkowe promocje. Na stronie głównej codziennie pojawiać się będzie 6 różnych ofert w szalenie atrakcyjnych cenach, z których będzie można skorzystać tylko tego jednego dnia.
Ceneo w galerii mobilnych sław Google

Ceneo w galerii mobilnych sław Google

2021-04-06
Ceneo – najpopularniejsza porównywarka w Europie, została doceniona w Mobile Hall of Fame przygotowanej przez Google.
Gwiazda Jakości Obsługi 2021

Gwiazda Jakości Obsługi 2021 dla CENEO

2021-03-08
CENEO zostało uhonorowane tytułem „Gwiazda Jakości Obsługi 2021” w ramach XIV edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi. Nagroda przyznana została w wyniku badania konsumentów, którzy wysoko ocenili poziom oferowanych usług, doradztwa i obsługi na CENEO w minionym roku. Tym samym marka zyskała rekomendację klientów na rok 2021.
ceneo

Ceneo.pl odświeża logo oraz layout komputerowej wersji serwisu

2020-11-17
Najczęściej odwiedzana porównywarka w polskim Internecie zmieniła swój wygląd. Znalezienie szukanego produktu i informacji na jego temat jest teraz jeszcze łatwiejsze.
5 trików

5 trików, które ułatwią zakupy online na Black Friday

2020-11-12
Nowe obostrzenia związane z pandemią sprawią, że większość Polaków 27 listopada skorzysta z promocji Black Friday przez internet. Poznaj narzędzia online, które pozwolą Ci znaleźć wyłącznie prawdziwe zniżki od zaufanych sklepów i to zaskakująco szybko.